İstanbul'un yarım asırlık dönercisi "Sebat Döner"

     Tarihi Sebat Döner uzun zamandır gitmek istediğim uzun süreli geçmişi olan ve daha sonrasında duyduğuma göre kendisini et döner konusunda kanıtlamış olarak bilinen bir restoran. Kapıdan girdiğimde ne önerirsiniz dediğimde onca yemek çeşidi arasında çat diye ''dönerimizden verelim size hemen'' dediler ben de merak ettim denedim leziz dönerlerini. 
tarihi-sebat-doner





tarihi-sebat-donertarihi-sebat-donerYukarıda bahsettiğim gibi dönerlerinin halk arasında meşhur olduğunu döneri yedikten sonra mekan sahibiyle konuşurken öğrendim. 1967' den beri yaklaşık yarım asırlık bir geçmişleri varmış. Bu işe önem verdikleri hem asırlık geçmişinden hem de dönerlerinin lezzetinden anlaşılıyor aslında. Döner sunumları aslında çok sıradan ve basit. Porsiyon olarak koydukları tabakta döner, lavaş, kızarmamış domates ve biberle sunum yaptılar. Açıkcası sunumları bana beklediğimden basit geldi. Lavaşsız şekilde direk dönerlerine daldırdım bıçağımı ve aslında tabakta sadece döner de getirseler yeteceğini düşündüm. Domatesi, biberi, lavaşı aramadım bile. :) Dönerleri orta kalınlıkta kesilmiş, orta derecede pişirilmiş yerken et tadını aldığınız açık kahverengi renginde yani tam ayarında hazırlanmış. Çoğu dönercideki gibi önünüze simsiyah bir döner gelmiyor. Yağ oranı gayet yerinde. Yerken içinizi baymıyor. Özetle et kaliteleri ve pişirilmesi ile aslında yarım asırlık geçmişinin deneyimini ortaya seriyor. Fiyatları biraz yüksek gelebilir fakat kesinlikle hakediyorlar. Dönerlerinin yanı sıra kendi yaptıkları ayranlarını da hafif ekşimsi tadıyla başarılı. Tatlıları da kendi imalatları. Tarihi Sebat Lokantası şimdilik döner konusunda bu zamana kadar gittiğim en iyi restoran diyebilirim.



Tarihi Sebat Lokantası Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato 

Adres: Şirinevler Mahallesi            Meriç Sokak, No: 26            Bahçelievler / İST.


    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder