Bali 'de Balayı ve Tatil

Ve sonunda ilk yurt dışı gezimizi balayımız sayesinde sizlerle paylaşıyoruz. Endonezya adalarından biri olan Bali; yemyeşil tabiatı, masmavi okyanusları ve tropikal iklimiyle tam bir doğal güzellik. Bu yazımızın sonunda Balayı için Bali tercih edilir mi, Bali'ye nasıl gittik, nerede kaldık, nereleri gezdik, neler yedik ve nereleri keşfettik hepsini sizlerle paylaşmış olacağız.

bali-balayı-seyahat-yeickesfet

Bali, Türkiye'den yaklaşık 17 saat uçuşla ulaşılan Endonezya ülkesine ait bir ada. Aynı zamanda Endonezya'nın en çok parlayan adası. Tropikal iklime sahip Bali Ekim ayından Nisan sonuna kadar kadar genelde yağışlı bir havaya sahip diğer aylarda ise yağışlar yerini bol güneşe bırakıyor.

endonezya-balayi-dugun fotografi-yeickesfet

Balayı Tatili İçin Bali

Balayı planlaması yaparken farkettik ki, balayı için Türkiye'de para harcamak yerine aynı parayla yurt dışında çok daha farklı diyarlara giderek unutulmaz bir balayı deneyimi yaşayabilme ihtimalimiz varmış. Peki yurt dışında nereye gitsek diye düşünürken gördük ki genelde tavsiyeler Maldivler, Seyşeller ve birkaç Avrupa ülkeleri üzerineydi. Her ne kadar doğal güzellikleri büyüleyici olsa da bu bölgelere aşırı ilgi olduğundan ötürü açıkçası bizi pek cezbetmedi. Daha doğrusu sonra gitsek de olur diye düşündük. Sonrasında vizesiz ülkeleri araştırırken karşımıza Bali çıktı. Daha sonra giriştik Bali araştırmalarına. Karşımıza öyle büyüleyici fotoğraflar çıktı ki Bali bizim için yaratılmışcasına hayran kaldık. Tropikal iklim, yeşil doğa, masmavi okyanus, devasa tanrı heykelleri, sıradışı mimarileri tam anlamıyla büyüleyici. (Türkiye'den Bali'ye 30 güne kadar ki seyahatler için ayak bastı parası ödenmemesi de ayrı bir güzellik)

bali-qatar-endonezya-ucak bileti

Uçakla Ulaşım

Öncelikle söyleyelim ki Endonezya Türk vatandaşlarından vize istemiyor. (Siyasi durumlardan ötürü bazen vize uygulamaları değişeceğinden siz yine de gitmeden araştırmanızı yapın) Ekstra olarak sadece Atatürk Havalimanı'ndan kişi başı 15 TL yurt dışına çıkış pulu ücreti ödedik. Bali adasına ulaşım uzun bir uçak yolcuğunu saymazsak aslında çok kolay. Biz biletlerimizi Qatar Airways' den alarak İstanbul Atatürk Havalimanı kalkışlı Doha (Katar) aktarmalı Ngurah Rai International Airport (Denpasar) inişli olarak satın aldık. Ortalama 17 saatlik tek aktarmalı uçuşla Bali adasına iniş yaptık.
Uçak Biletini Ucuzu Getirmenin Yolları yazımızdaki bilgilerden de faydalanarak biletimizi normalden ucuza getirdiğimizi de söyleyelim.

endonezya-bali-tatil-ulasim

( Soldan üçüncü olan bizim motorumuzdur kendileri )

Şehir Ulaşımı

Denpasar Havalimanına indiğimizde hiçbir zorluk ve sorun yaşamadık. Bizi çarşı görünümünde yöresel bir havaya sahip bir havalimanı karşıladı. Havalimanı çıkışımızda devlet büyüğü karşılar gibi bir kalabalıkla bizi taksiciler karşıladı ve her turiste yaptıkları gibi bize de yapıştılar tabi. Ortalama 1 saat 20 dakikalık otele ulaşım için bizden 65$ taksi ücreti istediler. Biz daha önceki Endonezya araştırmalarımız sayesinde tedbirli olduğumuzdan sıkı bir pazarlıkla bunu 20$'a kadar düşürttük. Balayı için geldiğimizden otelimize taksiyle gidelim, keyif yapalım dedik. Keza taksi kullanmasaydık adanın belli bölgeleri hariç çoğu yerinde toplu ulaşım yok. Uzun bir taksi yolculuğunun ardından otelimize ulaştık. Turizmci bir çift olarak merak ettik ve Bellboy'a buraya gelmek için taksi ücretini sorduk. Ortalama 40$ olduğunu söyleyip biz de 20$ 'a geldiğimizi söyleyince geldiğimiz taksinin korsan taksi olduğunu öğrendik. Neyse ki pazarlık yaparak 20$'a düşürttük ki kazıklanmadık. Pazarlık sünnettendir pazarlık sınırlarınızı burada zorlayın. Tüm bunlarla uğraşmak yerine konaklayacağınız otel aracılığıyla transfer de ayarlayabilirsiniz.

Şehir içi gezilerinizde ise adayı kendi başınıza keşfetmek isterseniz eğer ehliyetiniz de varsa adanın yerlileri gibi motor kiralayıp ulaşımınızı motorla sağlayabilirsiniz. Trafik soldan aktığı ve araç direksiyonları sağda olduğu için motor kullanmak otomobil kullanmaktan çok daha rahat. (Eğer ki uzun saatler boyunca motorla gezecekseniz mutlaka uzun kollu kıyafetler giyin yoksa bizim gibi amele yanığına maruz kalırsınız.)  Biz motor kiralamasını otelimiz aracılığıyla yaptık ve günlük 5$ gibi komik bir ücret verdik. 4 gün boyunca dolu dolu gezdik ve bir depo yakıt harcadık. Son gün motoru teslim ederken motorun deposunu 3$ ile full doldurduk.

balayı otelleri- wyndham tamansari jivva resort - bali otelleri - balayi otelleri

Balayı Oteli Tercihimiz

Normal bir seyahat için gidiyorsanız Bali'de konaklama konusunda sıkıntı yaşamayacaksınız. İster şehir merkezinde isteseniz de biraz daha uzak yerlerde, kendinize ait havuzu olan villa tarzı otellerde çok uygun fiyata konaklama yapabilirsiniz. Biz sakin ve huzurlu olması adına biraz da adanın her bölgesine rahat ulaşım adına Semarapura bölgesinde bulunan 5 yıldızlı Wyndham Tamansari Jivva Resort Bali 'de konakladık. Otelimiz en popüler noktalardan Ubud'a 60dk, Kuta'ya 1 saat 15 dk, Gianyar'a 30 dk uzaklıktaydı.

Aradığımız huzuru tamamiyle karşılayan Wyndham Tamansari Jivva Resort Bali okyanus kıyısında her metrekaresi yeşilliklerle çevrili, gürültüden uzak tam anlamıyla bir cennetti. Otelin plajı dünya üzerinde nadir görünen siyah kumsala sahipti. Her ne kadar okyanus yüzmek için uygun olmasa da bu manzaranın içerisinde olmak insana ayrı bir huzur veriyor. Tabii dilerseniz adanın başka bölgelerinde çok popüler plajlar var. Buralarda yüzebiliyor, sörf yapabiliyorsunuz. Fiyatlara gelince biz konakladığımız 5 gece için Oda+Kahvaltı fiyatı olarak toplamda 1.994 TL ödedik. Endonezya Rupisi ile 6.250.000 IDR ediyor. Bu oteli ararken En iyi Otel Arama Siteleri yazımızdaki sitelerin oldukça faydasını gördük.

Kahvaltıları konusunda bizler kadar geniş menüye sahip değiller. Baştan söyleyelim peynir, zeytin sever biri iseniz açık büfe kahvaltıda peynir ve zeytinleri yok. Bu bölgede üretimi yaygın olmadığından ya da hiç olmadığından olsa gerek diye düşünüyoruz. Ama her sabah kahvaltıda bol bol yediğimiz tropikal meyveler bizi oldukça mutlu etti. Meyve konusunda oldukça bonkörler. Yemeklerine gelince; klasik otel menüleri yanı sıra adanın geleneksel yemeklerine de menülerinde yer vermişler.

Bali'de Nereleri Gezdik?

bali swing-bali-seyahat-yeickesfetbali swing-bali-seyahat-yeickesfet

Bali Swing gezilecek yerler listesinde mutlaka ilk sırayı almalı. Dev palmiye ağaçlarına gerilmiş yüksek salıncaklarla harika bir manzara boşluğuna doğru sallandığınızı hayal etsenize. İşte biz o hayali gerçekleştirdik ve hala etkisindeyiz. 2018 yılında kişi başı 35$' verip gün içinde hem sınırsız sallanabiliyorsunuz hem de açık büfe yemek ve içecekten faydalanabiliyorsunuz.

bali-tellalagang-rice terrace-pirinc tarlalari

Tellalagang Pirinç Tarlaları manzarasıyla bize kendine hayran bıraktı. Biraz çamura bata çıta gezinmek gerekse de pirinç tarlaların görüntüsü büyüleyici. Aman diyelim şemşiyesiz gitmeyin, güneşten yanarsınız.

Tellalagang'a kadar gitmişken yine bu bölgede bulunan Aras Harum Agro Tourism 'de dünyaca ünlü Kopi Luwak kahvesini tadabilirsiniz. Endonezya'da yıllık 300 kg civarında üretilen Kopi Luwak kahvesini kısaca anlatmak gerekirse, bu bölgede yaşayan misk kedilerine kahve meyveleri yedirilip midelerindeki enzimler sayesinde fermantasyon geçiriyor ve hayvandan dışkı yoluyla bütün halde çıkıyor. Daha sonra dezenfekte edilip kavrulduktan sonra öğütülerek demlenip filtre kahve şeklinde hazırlanıyor. Bu fermantasyon sayesinde farklı bir lezzet ve kıvama sahip olduğu söylense de açıkcası biz pek beğenmedik. İstanbul'da daha enfesini içmişliğimiz var. Dünya'nın başka bölgelerinde misk kedileri doğal ortamında bırakılıp yabani ormanlarda kahve meyvesini yiyerek bu kahveyi dışkılıyor ve sonrasında insanlar tarafından arayıp bulunarak hazırlanıyor. Böylelikle hem hayvana eziyet edilmemiş hem de daha doğal daha güzel bir kahve elde edilmiş oluyor.

bali-blangsinga waterfall-dugun fotografi-sekumpull waterfall

Blangsinga Şelalesi bizim düğün fotoğraflarımız için tercih ettiğimiz en güzel şelalelerden biri. Bali adasına seyahat ettiğinizde burayı da mutlaka listenize ekleyin deriz. Adanın her bölgesi hayranlık uyandıracak bu tarz şelalelerle dolu. Blangsinga dışında Git-git, Sekumpull ve Banyumala Twin şelaleleri de oldukça ilgi görüyor.

endonezya-bali-maymun ormani-monkey forest

Monkey Forest (Maymun Ormanı) Bali'yi ziyaret eden turistler tarafından oldukça rağbet görüyor. Biz fotoğraf çekimi için buraya girmeyi düşündük ama gelinlik ve damatlıkla aşırı sıcak ve maymun tehlikesi altında olacağımızdan pek cesaret edemedik. O yüzden kapısına kadar gittik ama girmedik. Sadece seyahat amacıyla gitmiş olsaydık kesinlikle ziyaret ederdik. Maymun Ormanını ziyaret ederseniz özellikle üzerinizdeki ve cebinizdekilere dikkat edin. Çünkü maymunlar sizi gasp edebilir. Eğer içeride satın aldığınız muzları bir maymun elinizden alırsa sakın geri almaya çalışmayın. Sonrasını tahmin edebiliyorsunuzdur.

bali-kerta gosa klungkung-dugun fotografi- balayi

Kerta Gosa Klungkung düğün fotoğraflarımızı çektirdiğimiz bir tapınak. Tapınak içerisinde tavanda gördüğünüz tüm çizimler tarihi ve tamamen el yapımı. Her biri geçmişte bu bölgedeki yaşanmışlıkları anlatıyor. Ayrıca tapınak içerisinde geçmişte burada bulunan krallığa ait devasa bir kapı var. Kerta Gosa Klungkung dışında çok daha popüler ve ilgi gören tapınaklarda var tabi. Malum adada adım attığınız her yer tapınaklarla dolu. Biz ziyaret etmedik ama saymak gerekirse; Pura Luhur Uluwatu, Ulan Danu Bratan, Pura Besakih, Tanah Lot gibi daha birçok büyüleyici tapınaklar mevcut.

bali-ubud-rice terrace

Ubud bölgesi gördüğümüz kadarıyla turistler tarafından en çok ziyaret edilen yerlerden biri. Bali'de hayat burada desek herhalde yeridir. Turistler ağırlıklı olarak bu bölgede konaklama yapıyor.

bali-kuta-krisna oleh oleh-hediyelik esya

Kuta, şehir merkezi ve havalimanına yakın olan bir diğer popüler bölge. Alışveriş merkezleri, su parkları, plajlar ve gece kulupleriyle Bali'nin en canlı yeridir. Bali dönüşü sevdiklerinize hediyelik eşyalar almak isterseniz buraya yakın olan Krisna Oleh Oleh mağazasına uğrayabilirsiniz. Burası Alışveriş Merkezi büyüklüğünde çıkışta aldıklarınızı tek kasada ödeyebileceğiniz oldukça fazla yöresel ürün çeşidi ve hediyelik ürün bulunan devasa büyüklükte bir çarşı.

Sanur bölgesi bizi ne yesek derdinden kurtaran KFC, Pizza Hut, Mc Donald's, Dunkin Donut's ve bir çok kahve evlerinin bulunduğu hareketli lokasyonlardan biri. Bali'de kaldığımız sürece otelimize daha yakın olduğundan ötürü buraya sık sık gelip gitmişliğimiz var.

bali gezilecek yerler- bali rehberi - bali yapılacak şeyler - yeickesfet

Bali'den kısaca bahsetmek gerekirse tam bir balayı ve tatil lokasyonu diyebiliriz. Doğal güzellikleri, insanlarının güleryüzlü ve yardımsever oluşu, farklı inanç ve kültürleriyle mutlaka ziyaret edilesi konumlardan biri Bali. Saatlerce yol çekip tekrar Bali'ye gitmek ister misiniz diye sorsanız cevabımız şüphesiz evet olurdu.

Bali ile ilgili daha fazla fotograf ve hikayemizi görmek için http://instagram.com/yeickesfet Instagram hesabımızı takip edin.

Bali hakkında merak ettikleriniz veya sorularınız olursa bize yazın.