Hatay mirası lezzetler Künefest 'de

kunefest-hatay-yoresel-kahvaltı      Künefest'i ilk duyunca benim de sizler gibi aklıma tabii ki ilk başta künefe geliyor. Fakat künefe dışında Hatay yöresine ait benim de daha önce duymadığım leziz ürünleriyle en az künefeleri kadar ön plana çıkıyorlar. Yonca ile birlikte gittiğim Künefest'de sizlerin beklentisini kırmak ve Künefest'in farklı lezzetlerini keşfetmek için Hatay'ın ''Yöresel Kahvaltısını'' denedim.

     

     kunefest-hatay-yoresel-kahvaltıGünün ilk yemeği olan kahvaltının taze olması aynı zamanda taze görünmesi benim için önemli. Çoğu mekanda bildiğiniz üzere kahvaltılıklar akşamdan veya geceden hazırlanır sonra bizim önümüze getirilir. Hatta donmuş, sönmüş, kurumuş kahvaltılıkların önünüze konmasına eminim ki şahit olmuşsunuzdur. Künefest önüme taze kahvaltılıklar getirerek ilk başta bu konuda benden olumlu puan aldı. Yöresel basma ve sünme peynirlerini yerken köy kokusu hissediliyor. Zeytin çeşidi olarak Hatay yöresine has attun, halhali zeytinleri ve halhali zeytininden zeytin salatası ile zeytin sefası sürelebilir :) Bunun yanısıra Hatay'dan getirilen zeytinlerden elde edildiğini düşündüğüm zeytinyağları domates ve salatalığa çok yakışıyor. Peynirlerinde aldığım köy kokusunu yoğun bir biçimde çökeleklerinde de hissettim. Onlar çökeleğe ''Sürk'' diyorlar tabi. 

kunefest-hatay-yoresel-kahvaltıBu çökeleğe ek olarak masada salçayla karıştırılmış olduğunu düşündüğüm çökelek de var. Bu da ilk kez karşılaştığım bir kahvaltılık oldu. Bu yöresel lezzetler dışında sahanda yumurta, bal,kaymak, ceviz ve kayısı da kahvaltı masalarında yer alıyor. 1 kişilik porsiyonları bence yeterince doyurucu hatta iki kişi bile doyabilir.Fiyatları ise yöresel kahvaltı olmasına rağmen makul buldum.
kunefest-hatay-yoresel-kahvaltı

     Kahvaltı sonrası Künefest'in çifte kavrulmuş kahve ile yapılan Süvari kahvesini deneyin derim. Kahve severler için tam anlamıyla sert bir Türk kahvesi kıvamında. Diğer Türk kahvelerinden farklı olarak çay bardağıyla sunmaları özellikle ilgimi çekti. Daha sonrasında öğrendim ki Hatay ve civarında bu şekilde sunumu yaygınmış. Şunu anladım ki Hatay mutfağı kahvaltısından tutun, yemeklerine ve içeceklerine kadar çok zengin. Bakalım daha hangi yeni lezzetlerle karşılacağım. Unutmadan söyleyeyim ki Künefest'in künefesini de deneyip yorumlarımı ekleyeceğım. ;)


Künefest Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato 







Adres: Şenlikköy Mahallesi, 
           Florya Caddesi No:31/1    
           Bakırköy / İST.    
           Tel: 212 2123134
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder