Asırlık lezzet boza, asırlık mekan Vefa'da

    Şimdi her yemek bloggerı gibi sen de Vefa Bozacısı'na gitmişsin de onu paylaşıyorsun ee ne farkın var diğerlerinden diye soracaksınız değil mi? E ne yapalım 100 yılı aşkın bir geçmişi olan bir lezzeti benim paylaşmamam hem kendime hem de size ayıp olurdu. Fakat Vefa bozacısını anlatmadan önce söylemem gerekir ki bozanın tadına ilk defa 1 sene önce 27 yaşımda baktım. Nedendir bilmem yıllardır tadının kötü olduğunu düşündüğüm için bu sebepten hiç ağzıma sürmedim. Geç farkettiğim, değişik bulduğum, anlamlandıramadığım bir lezzet.
      
      
vefa bozacisi, boza, yeickesfet
   

     Açıkçası yokluğunu aramam ama can boza çekiyorsa Tarihi Vefa Bozacısı dışında da aklıma başka bir bozacı gelmez. Tabii ki daha iyisini bulursam orayı sizlerle paylaşana kadar.  Vefa bozacısına girdiğimde tarih kokan atmosferi beni geçmiş tarihe gitmişim gibi hissettirdi. Bu güzel atmosferde kepçelerle bardaklara doldurulan bozalardan bir bardak almak üzereyken hemen karşı dükkandaki kavrulmuş leblebi kokusunu alacaksınız. Hah işte o dükkan Tarihi Vefa Leblebicisidir. Vefa bozacısına girmeden karşıdan hemen leblebilerinizi almayı alışkanlık haline getirmenizi tavsiye ederim. Ekşimsi tadı, tarçın ve leblebinin uyumu damak hafızanızda eminim ki unutulmayacak bir tad bırakacak. Kış aylarında özellikle hastalıklardan, salgınlardan korunmak için boza aynı zamanda en iyi savunma takviyelerinizden biri olacaktır. Bozanızı orada içebileceğiniz gibi litrelik şişelerde paket halinde de satın alabilirsiniz.



vefa bozacisi, yeickesfet, boza
    

     İstanbul'da yaşıyorsanız veya ziyarete geldiyseniz (özellikle blogumu yurtdışından takip eden milyonlarca yabancıya sesleniyorum) bana ilerde Vefa Bozacısına gitmedim demeyin. Hatta Vefa Bozacısına gitmeden evvel de bi yemek yiyeyim derseniz hemen yakınındaki Meşhur Unkapanı Pilavcısına gidip güzelce bir karnınızı doyurup sonrasında da Vefa Bozacısına gidip rahatça boza keyfi yapabilirsiniz. Hadi iyisiniz akşam için planınız benden geldi ;)



vefabozacisi, boza, yeickesfet



Tarihi Vefa Bozacısı Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato



Adres: Hacı Kadın Mahallesi,            Katip Çelebi Caddesi, No:66            Vefa- Fatih / İST.





       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder